Θέματα Μαθηματικών Κατεύθυνσης 2013
Λύσεις ( Κελαφας φροντιστήρια)
Λύσεις mathematica.gr
Σχόλια
1. Άλλαξε η δομή της εξέτασης . Από 4 ερωτήματα έγιναν 3 , άρα δυσκολότερη αντιμετώπιση για τους μαθητές αφού δεν έχουν το βοηθητικό ερώτημα.
2. 1 εκτίμηση : άλλαξε η δομή των θεμάτων . 3 ερωτήματα αντί για 4.
Δυσκολότερη διαχείριση , κυρίως για μέτριους μαθητές, αφού τα ερωτήματα έχουν μεγαλύτερη βαθμολόγηση.
Υψηλό επίπεδο , από τα προηγούμενα χρόνια.
Τα ερωτήματα του Γ και Δ θέλουν αρκετή αιτιολόγηση.
Νομίζω ότι μέχρι το 14 έφτανες , άλλα θεωρώ ότι ο χρόνος δεν ήταν πάλι αρκετός. Έπρεπε να γράφεις από το 1 λεπτό μέχρι το τελευταίο χωρίς ανάσα.
Σχόλια της ΕΜΕ ( Ελληνική Μαθηματική Εταιρία)
Τα σχόλια της ΕΜΕ: Ειδικά Σχόλια:
Θέμα Α:
Θεωρία
Θέμα Β:
Τα ερωτήματα Β1, Β2 εξετάζουν βασικές γνώσεις. Το ερώτημα Β3 είναι, ίσως, το πιο δύσκολο από όλα τα θέματα, καθότι η επιτυχής αντιμετώπισή του απαιτεί λεπτούς αλγεβρικούς χειρισμούς.
Θέμα Γ:
Απευθύνεται σε καλά προετοιμασμένους υποψηφίους και κυρίως τα ερωτήματα Γ2 και Γ3.
Θέμα Δ:
Το θέμα αναφέρεται σε ένα μεγάλο μέρος της ύλης του Διαφορικού και Ολοκληρωτικού Λογισμού. Η επίλυση του θέματος αυτού απαιτεί πολύ καλή προετοιμασία και βαθιά κατανόηση των εννοιών.
Γενικά Σχόλια
-Καλύπτεται μεγάλο μέρος της ύλης.
- Υπάρχει κλιμάκωση των θεμάτων ως προς τη δυσκολία, με εξαίρεση το ερώτημα Β3.
- Η καλή γνώση της ύλης προηγουμένων τάξεων ήταν απαραίτητη
-Τα θέματα ήταν εκτεταμένα και η σωστή διαχείριση του χρόνου από τους υποψηφίους ήταν σημαντικός παράγοντας για την επιτυχία, ειδικά με το ερώτημα Β3.
- Τα θέματα είναι τα δυσκολότερα των τελευταίων ετών και απαιτούν ειδικές τεχνικές, που ίσως δεν προωθούν την έλξη και την αγάπη των μαθητών στα Μαθηματικά.
Η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία προτίθεται να ανοίξει ουσιαστικό διάλογο με μελέτη και διερεύνηση, για το περιεχόμενο και τον τρόπο εξέτασης των Μαθηματικών στις Πανελλήνιες Εξετάσεις για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση. Σχόλια Μαθηματικός Περιηγητής - Ιωάννης Καραγιάννης
1. Άλλαξε η δομή της εξέτασης . Από 4 ερωτήματα έγιναν 3 , άρα δυσκολότερη αντιμετώπιση για τους μαθητές αφού δεν έχουν το βοηθητικό ερώτημα.
2. 1 εκτίμηση : άλλαξε η δομή των θεμάτων . 3 ερωτήματα αντί για 4.
Δυσκολότερη διαχείριση , κυρίως για μέτριους μαθητές, αφού τα ερωτήματα έχουν μεγαλύτερη βαθμολόγηση.
Υψηλό επίπεδο , από τα προηγούμενα χρόνια.
Τα ερωτήματα του Γ και Δ θέλουν αρκετή αιτιολόγηση.
Νομίζω ότι μέχρι το 14 έφτανες , άλλα θεωρώ ότι ο χρόνος δεν ήταν πάλι αρκετός. Έπρεπε να γράφεις από το 1 λεπτό μέχρι το τελευταίο χωρίς ανάσα.
Σχόλια της ΕΜΕ ( Ελληνική Μαθηματική Εταιρία)
Τα σχόλια της ΕΜΕ: Ειδικά Σχόλια:
Θέμα Α:
Θεωρία
Θέμα Β:
Τα ερωτήματα Β1, Β2 εξετάζουν βασικές γνώσεις. Το ερώτημα Β3 είναι, ίσως, το πιο δύσκολο από όλα τα θέματα, καθότι η επιτυχής αντιμετώπισή του απαιτεί λεπτούς αλγεβρικούς χειρισμούς.
Θέμα Γ:
Απευθύνεται σε καλά προετοιμασμένους υποψηφίους και κυρίως τα ερωτήματα Γ2 και Γ3.
Θέμα Δ:
Το θέμα αναφέρεται σε ένα μεγάλο μέρος της ύλης του Διαφορικού και Ολοκληρωτικού Λογισμού. Η επίλυση του θέματος αυτού απαιτεί πολύ καλή προετοιμασία και βαθιά κατανόηση των εννοιών.
Γενικά Σχόλια
-Καλύπτεται μεγάλο μέρος της ύλης.
- Υπάρχει κλιμάκωση των θεμάτων ως προς τη δυσκολία, με εξαίρεση το ερώτημα Β3.
- Η καλή γνώση της ύλης προηγουμένων τάξεων ήταν απαραίτητη
-Τα θέματα ήταν εκτεταμένα και η σωστή διαχείριση του χρόνου από τους υποψηφίους ήταν σημαντικός παράγοντας για την επιτυχία, ειδικά με το ερώτημα Β3.
- Τα θέματα είναι τα δυσκολότερα των τελευταίων ετών και απαιτούν ειδικές τεχνικές, που ίσως δεν προωθούν την έλξη και την αγάπη των μαθητών στα Μαθηματικά.
Η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία προτίθεται να ανοίξει ουσιαστικό διάλογο με μελέτη και διερεύνηση, για το περιεχόμενο και τον τρόπο εξέτασης των Μαθηματικών στις Πανελλήνιες Εξετάσεις για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση. Σχόλια Μαθηματικός Περιηγητής - Ιωάννης Καραγιάννης
Σχόλια από το lisari.blogspot
Λίγες σκέψεις για όσους είπαν ότι στη καινούργια χρονιά τι θα πρέπει να διδάσκουμε στους μαθητές μας μετά τα εφετινά θέματα των πανελληνίων.
Αν κατάλαβα καλά διδάσκουμε Μαθηματικά κυνηγώντας τους θεματοδότες του ΚΕΕ;
Μήπως, πρώτος εγώ, παρεκκλίνουμε του σκοπού ή του στόχου που πρέπει να τείνει η διδασκαλία του υπέροχου αυτού μαθήματος, που είναι η αποθέωση της ανθρώπινης σκέψης και πνευματικής ελευθερίας;
Κατά τον Χρήστο Γιανναρά ότι απόμεινε όρθιο στην εκπαίδευση είναι το μάθημα των Μαθηματικών!!!
Σαράντα ολόκληρα χρόνια στον μαυροπίνακα με χίλιες δύο αντίξοες συνθήκες κάθε χρονιά, είδα πληθώρα μαθητών αλλά διαπίστωσα και τα εγκλήματα και τον ευνουχισμό της σκέψης τους, φευ από μένα τον ίδιο, καθώς τα αναλυτικά προγράμματα με ανάγκασαν να επιμένω σε μια στείρα και άκαρπη μεθοδολογία!!!
Τώρα από την θέση του απόμαχου, βλέπω τα πράγματα με κάποια ας πούμε νηφαλιότητα, και θα ήθελα να πω την γνώμη μου.
ΟΧΙ τα θέματα των μαθηματικών δεν ήταν δύσκολα!!
Δύσκολα τα κάνουμε εμείς γιατί μαθαίνουμε τους μαθητές μας στη σούπα του εύκολου και του χιλιοειπωμένου!!
Δύσκολα τα κάνουμε εμείς γιατί θέλουμε να προβληθούμε με τις μεθοδολογίες στη λύση των ασκήσεων!!!
Δύσκολα τα κάνουμε εμείς γιατί θέλουμε να κάνουμε τα Μαθηματικά για όλους!!!
Γι’ αυτό παρατηρείται το φαινόμενο μαθητές με άριστες επιδόσεις στις πανελλήνιες να μη μπορούν να μπουν στο πνεύμα των πανεπιστημιακών μαθημάτων, εκεί βλέπεις δε χωράει ο παπαγαλισμός και πέφτουν οι μάσκες.
Μέσα στις τάξεις δεν θα πρέπει να οδηγούμε το μαθητή πίσω από τα καπρίτσια της κάθε ΚΕΕ αλλά μέσα από κλίμα ελευθερίας, με μαεστρία δική μας ,να οδηγούμε τον άριστο, στην αγάπη για το βάθος της σκέψης και τον μέτριο στην κατανόηση βασικών αρχών της σκέψης που θα τον κάνουν να αγαπήσει την οποιαδήποτε επιστήμη ακολουθήσει.
Παρασυρόμαστε από τους στυγνούς επαγγελματίες που δεν ενδιαφέρονται πόσο κακό κάνουν στο εφηβικό μυαλό με το να τους σερβίρουν έτοιματζίδικες γνώσεις και από κει και πέρα ας τα βρει ο καθένας μόνος του.
Κάποιος φίλος πανεπιστημιακός μου είπε ότι το 40% των φοιτητών περιζήτητης πολυτεχνικής σχολής με βάση εισαγωγής 18.500 μόρια δεν παίρνουν πτυχίο!!! Ακόμη ένα μεγαλύτερο ποσοστό δεν μπορούν να έχουν μια ευπρεπή παρουσία στα Μαθηματικά.
Το γιατί ας το ψάξουμε εμείς που παρασυρόμαστε, όλοι μας, από την περιρρέουσα ατμόσφαιρα του έτοιμου και του ευκολοχώνευτου!!
Να με συγχωρείτε για το ξέσπασμα.
Χορταργιάς ιωάννης
συνταξιούχος μαθηματικός.
Λίγες σκέψεις για όσους είπαν ότι στη καινούργια χρονιά τι θα πρέπει να διδάσκουμε στους μαθητές μας μετά τα εφετινά θέματα των πανελληνίων.
Αν κατάλαβα καλά διδάσκουμε Μαθηματικά κυνηγώντας τους θεματοδότες του ΚΕΕ;
Μήπως, πρώτος εγώ, παρεκκλίνουμε του σκοπού ή του στόχου που πρέπει να τείνει η διδασκαλία του υπέροχου αυτού μαθήματος, που είναι η αποθέωση της ανθρώπινης σκέψης και πνευματικής ελευθερίας;
Κατά τον Χρήστο Γιανναρά ότι απόμεινε όρθιο στην εκπαίδευση είναι το μάθημα των Μαθηματικών!!!
Σαράντα ολόκληρα χρόνια στον μαυροπίνακα με χίλιες δύο αντίξοες συνθήκες κάθε χρονιά, είδα πληθώρα μαθητών αλλά διαπίστωσα και τα εγκλήματα και τον ευνουχισμό της σκέψης τους, φευ από μένα τον ίδιο, καθώς τα αναλυτικά προγράμματα με ανάγκασαν να επιμένω σε μια στείρα και άκαρπη μεθοδολογία!!!
Τώρα από την θέση του απόμαχου, βλέπω τα πράγματα με κάποια ας πούμε νηφαλιότητα, και θα ήθελα να πω την γνώμη μου.
ΟΧΙ τα θέματα των μαθηματικών δεν ήταν δύσκολα!!
Δύσκολα τα κάνουμε εμείς γιατί μαθαίνουμε τους μαθητές μας στη σούπα του εύκολου και του χιλιοειπωμένου!!
Δύσκολα τα κάνουμε εμείς γιατί θέλουμε να προβληθούμε με τις μεθοδολογίες στη λύση των ασκήσεων!!!
Δύσκολα τα κάνουμε εμείς γιατί θέλουμε να κάνουμε τα Μαθηματικά για όλους!!!
Γι’ αυτό παρατηρείται το φαινόμενο μαθητές με άριστες επιδόσεις στις πανελλήνιες να μη μπορούν να μπουν στο πνεύμα των πανεπιστημιακών μαθημάτων, εκεί βλέπεις δε χωράει ο παπαγαλισμός και πέφτουν οι μάσκες.
Μέσα στις τάξεις δεν θα πρέπει να οδηγούμε το μαθητή πίσω από τα καπρίτσια της κάθε ΚΕΕ αλλά μέσα από κλίμα ελευθερίας, με μαεστρία δική μας ,να οδηγούμε τον άριστο, στην αγάπη για το βάθος της σκέψης και τον μέτριο στην κατανόηση βασικών αρχών της σκέψης που θα τον κάνουν να αγαπήσει την οποιαδήποτε επιστήμη ακολουθήσει.
Παρασυρόμαστε από τους στυγνούς επαγγελματίες που δεν ενδιαφέρονται πόσο κακό κάνουν στο εφηβικό μυαλό με το να τους σερβίρουν έτοιματζίδικες γνώσεις και από κει και πέρα ας τα βρει ο καθένας μόνος του.
Κάποιος φίλος πανεπιστημιακός μου είπε ότι το 40% των φοιτητών περιζήτητης πολυτεχνικής σχολής με βάση εισαγωγής 18.500 μόρια δεν παίρνουν πτυχίο!!! Ακόμη ένα μεγαλύτερο ποσοστό δεν μπορούν να έχουν μια ευπρεπή παρουσία στα Μαθηματικά.
Το γιατί ας το ψάξουμε εμείς που παρασυρόμαστε, όλοι μας, από την περιρρέουσα ατμόσφαιρα του έτοιμου και του ευκολοχώνευτου!!
Να με συγχωρείτε για το ξέσπασμα.
Χορταργιάς ιωάννης
συνταξιούχος μαθηματικός.