Δευτέρα 20 Μαΐου 2013

Θέματα - Λύσεις Μαθηματικών Γενικής Παιδείας 2013 - Εσπερινών 2013


Θέματα Μαθηματικών Γενικής Παιδείας 2013









Ενδεικτικές λύσεις των θεμάτων ΟΕΦΕ -ΣΕΦΑ
Στο Γ4 υπάρχει τυπογραφικό λάθος και είναι χ+2s=74 και όχι χ+25=74





Ενδεικτικές λύσεις σχόλια από το mathematica.gr










Θέματα εσπερινών 2013


Σχολιασμός των θεμάτων από την Μαθηματική εταιρία παράρτημα Ηρακλείου , κύριος Μπουνάκης.

Μαθηματικά Γ. Π.: Μια σύντομη κριτική ματιά
1. Γενικά τα θέματα ήταν δύσκολα, πολλά, μη αντιμετωπίσημα από ένα άριστο μαθητή εντός του διατιθέμενου χρόνου, αναντίστοιχα με το επίπεδο των μαθητών και του σχολικού βιβλίου. Οι θεματοδότες, στην προσπάθειά τους να βρουν πρωτότυπα θέματα, έφτιαξαν θέματα μάλλον για καθηγητές και φροντιστές παρά για μαθητές...
2. Το Β2 ερώτημα  είναι δύσκολο και τέθηκε, αψυχολόγητα, σε θέμα που απευθύνεται σε μέτριους και αδύνατους μαθητές (οι εξετάσεις είναι και απολυτήριες!).
3. Το Θέμα Γ (εκτός του Γ4) είναι θεωρητικό και δύσκολο για καλούς μαθητές,  "προσβάλει" την Στατιστική η οποία είναι κυρίως μια πρακτική επιστήμη και δεν απευθύνεται σε μαθητές της Γ΄Λυκείου Γενικής παιδείας με την συγκεκριμένη ύλη.
4. Δύσκολο θέμα, με αψυχολόγητο ανακάτεμα γνώσεων,  για μαθητές Γενικής παιδείας όταν μάλιστα δεν υπάρχει χρόνος να αντιμετωπιστεί.
Αν πιστεύουν μερικοί θεματοδότες ότι τα Μαθηματικά στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση είναι Γρίφοι, Βάρβαρες Ασκήσεις και Ανταγωνισμός με Καθηγητές, σε βάρος των μαθητών, καλύτερα να αλλάξουν, ή να τους αλλάξουν, πόστο, γιατί το μόνο που πετυχαίνουν είναι να υπονομεύουν την Μαθηματική Εκπαίδευση και να απογοητεύουν τους φιλομαθείς νέους. 
Τώρα, αν τα θέματα είναι σύμφωνα και με την νομοθεσία, ας ρίξουν μια ματιά στο συνημμένο αρχείο...
                                                            Δημήτρης  Μπουνάκης, Σ. Σ. Μ.