Διδασκαλία και αξιολόγηση της επίδοσης των μαθητών.
ΥΠΕΠΘ
Πανεπιστήμιο Αθηνών
Αθήνα 2007
Συγγραφέας : Χαράλαμπος Σακονίδης
Περιεχόμενα
1. Μαθαίνοντας και διδάσκοντας μαθηματικά
2. Τι μαθηματικά θέλουμε να μάθουν οι μαθητές;
3. Σε ποιο είδος μαθηματικής σκέψηςθέλουμε να μυήσουμε τους μαθητές;
4. Πώς γίνεται σήμερα κατανοητότο φαινόμενο της μάθησης στα μαθηματικά;
5. Ποιοι μαθητές και γιατίαποτυγχάνουν στα μαθηματικά;
6. Ποιες είναι οι ιδιαιτερότητες της μάθησηςκαι της διδασκαλίας των μαθηματικώνσε μια πολυπολιτισμική τάξη;
7. Βιβλιογραφία
Πηγή : Από δημοσίευση του Βασίλη Στεφανίδη στο mathematica .
ΥΠΕΠΘ
Πανεπιστήμιο Αθηνών
Αθήνα 2007
Συγγραφέας : Χαράλαμπος Σακονίδης
Ο Χαράλαμπος Σακονίδης αναπτύσσει τις σύγχρονες αντιλήψεις για τη διδασκαλία των μαθηματικών.
Εξηγεί ότι οι διδακτικές προσεγγίσεις μετατοπίστηκαν τα τελευταία χρόνια από την απλή κατάκτηση συγκεκριμένων αριθμητικών και γεωμετρικών δεξιοτήτων από τους μαθητές, στην έμφαση σε διαδικασίες μάθησης, μέσα από την ανακάλυψη και, τέλος, στην εστίαση στην επίλυση προβλήματος.
Στη συνέχεια υποστηρίζει ότι τα μαθηματικά αντιμετωπίζονται, ακόμη και σήμερα, σαν μια ουδέτερη γνώση, ασύνδετη με τις πολιτισμικές και κοινωνικές εμπειρίες των μαθητών. Έτσι το εκπαιδευτικό σύστημα αδυνατεί να αναγνωρίσει τις αποκλίνουσες, από τα τυπικά σχολικά μαθηματικά, εμπειρίες των μαθητών.
Μόνο όταν το εκπαιδευτικό σύστημα αναγνωρίσει και επεξεργαστεί τη βιωματική σχέση των παιδιών με τα μαθηματικά, θα μπορέσει να δώσει ισότιμες ευκαιρίες για σχολική επιτυχία.
1. Μαθαίνοντας και διδάσκοντας μαθηματικά
2. Τι μαθηματικά θέλουμε να μάθουν οι μαθητές;
3. Σε ποιο είδος μαθηματικής σκέψηςθέλουμε να μυήσουμε τους μαθητές;
4. Πώς γίνεται σήμερα κατανοητότο φαινόμενο της μάθησης στα μαθηματικά;
5. Ποιοι μαθητές και γιατίαποτυγχάνουν στα μαθηματικά;
6. Ποιες είναι οι ιδιαιτερότητες της μάθησηςκαι της διδασκαλίας των μαθηματικώνσε μια πολυπολιτισμική τάξη;
7. Βιβλιογραφία
Πηγή : Από δημοσίευση του Βασίλη Στεφανίδη στο mathematica .