Πέμπτη, 27 Οκτωβρίου 2011

Κατανόηση εννοιών της Άλγεβρας από μαθητές γυμνασίου

Κατανόηση εννοιών της Άλγεβρας από μαθητές γυμνασίου
Συγγραφέας : Πέτρος Βερύκιος

Περιεχόμενα
1. Σύντομη αναφορά στην εκπαιδευτική έρευνα
στην Άλγεβρα.
2. Κριτική της σχολικής Άλγεβρας-Η Ελληνική πραγματικότητα.
3. Το τεστ.
4. Παρατηρήσεις-σχόλια-συμπεράσματα.
5. Βιβλιογραφία.

3 σχόλια:

  1. Καταπληκτικό!
    χθες μόλις τέλειωσα μια εργασία με τίτλο "Δυσκολίες, εμπόδια και παρανοήσεις που αντιμετωπίζουν οι μαθητές κατά τη διδασκαλία της Άλγεβρας", όπου έκανα μια βιβλιογραφική ανασκόπηση στο θέμα και ένα από τα έξι πολύ αξιόλογα άρθρα που χρησιμοποίησα ήταν και αυτό.
    Νομίζω πως πρέπει να λάβουμε πολύ σοβαρά υπόψη μας το τι "βλέπουν" οι μαθητές στις μεταβλητές, αν θέλουμε πραγματικά να διδάξουμε κάτι στα παιδιά μας.
    Συγχαρητήρια για τις αναρτήσεις, εν γένει.
    Και γενικότερα συγχαρητήρια :))

    Χαιρετώ, εκφράζοντας για μια ακόμη φορά τη βαθύτατη εκτίμησή μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Σε ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια.Με έχει απασχολήσει και μένα πως βλέπουν οι μαθητές την μεταβλητή.Οι σχολικοί σύμβουλοι βγάζουν πολύ καλές εργασίες αλλά πρέπει να ψάξεις αρκετά στο διαδίκτυο. Επίσης υπάρχει και ξενόγλωσση πολύ καλή βιβλιογραφία , πολλά σκαλιά πάνω από την δική μας , αλλά πρέπει να ασχοληθείς με μεταφράσεις , δηλαδή να ξοδέψεις αρκετό χρόνο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Δυο ανάλογες, πολύ ενδιαφέρουσες, εμπειρικές έρευνες είναι των Χρήστου-Βοσνιάδου, "Πώς κατανοούν οι μαθητές τη χρήση των γραμμάτων στα Μαθηματικά" και "Η Παρερμηνεία του Φαινομενικού Πρόσημου των Αλγεβρικών Παραστάσεων – μια Διδακτική Παρέμβαση", πρακτικά συνεδρίου ΕΝ.Ε.ΔΙ.Μ. 2007 και 2009 αντίστοιχα.
    Εντοπίζουν πιθανά αίτια των λαθών στη χρήση των μεταβλητών, όπως η πεποίθηση ότι οι μεταβλητές παίρνουν ως τιμή μόνο φυσικούς αριθμούς κλπ.

    Ελπίζω να μας δοθεί η ευκαιρία να τα κουβεντιάσουμε από κοντά στο Συνέδριο.

    Καλό μήνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Άδεια Creative Commons
Αυτό το εργασία χορηγείται με άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 4.0 Διεθνές .